En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-04-04

Återbruk av keramikägg

Det här påskägget köpte jag på loppis i onsdags, igår spraymålade jag ägget svart. Jag fyllde ägget med hushålls papper så att den svarta färgen inte skulle tränga in genom hålen. 

 
När ägget hade torkat dekorerade jag dit mönster med en vit 0.7 mm penna runt hålen.
Nu har vi ett unikt ägg som ingen annan har och det passar bättre in i vårt hem.

 

3 kommentarer:

  1. Så vackert det där ägget blev! Får nog gå på äggajakt ;-)
    Ha det gott och tack för all inspiration du ger via din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie! Roligt att du blir inspirerad o att du skriver det, uppskattas mycket. Ibland tappar man både inspiration och motivation men nu känns det äggstra roligt, tack!
      Ha en riktigt härlig helg! Kram

      Radera
  2. Jo så är det. Jag vet för mitt skapande går verkligen också upp och ner men nu har jag fått eld i baken och idag har jag blandat betong för glatta livet! ;-)

    SvaraRadera