En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-04-12

Återbruka av gammal spetsgardin

Måste erkänna att det finns fula och så finns det fina spetsgardiner. Den här gardinen från loppis tyckte jag var så vacker att den fick användas till något, så varför inte en blus.
Har aldrig sytt ett klädesplagg i hela mitt liv, förutom i slöjden för det var minsann obligatoriskt. Jag gillar att sy men kläder, nja där tvivlar jag på mina sy kunskaper. Det roliga är att jag har ingen symaskin för den är på reparation så jag sydde den igår förmiddag för hand bara så ni vet........ ;)
Har en blus sedan tidigare som jag tycker om och den är typ i två stycken så jag tänkte att det kanske inte var så svårt. Fram med blusen, ritade av mönstret och sedan klippte jag i gardinen........
Spetsen som jag sydde fast i halsen var det som var mest pilligast men jag blev väldigt nöjd med resultatet.
Invigde blusen igår kväll då en kollega bjöd hem oss alla till sin lada som hon inrett till en festlokal, så otroligt fint där var med bar, dansgolv, matplats osv. Vi hade super trevligt och stämningen var på topp. Vi bjöds på god mat, dryck, smarrig efterrätt och en massa annat gott.
Roligt att träffa alla mina kollegor för  det var ju ett tag sedan nu.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Martina 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar