En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2015-04-06

Påsk och konstrunda



Då är snart påsken förbi för den här gången. 
Det har varit en händelserik helg med trevligt besök av både familj och släkt. Konstrunda på Österlen och runtom i trakten.
Fått mycket inspiration av allt vackert och fint som vi sett. 

Idag träffade jag en trevlig och duktig tjej som går under namnet Gjutna Malin och gjuter i betong. Hon ställer ut tillsammans med konstnären Britt-Marie Fridh på Galleri Sjunde På Höger.


http://www.brittmariefridh.se/
Galleri sjunde till höger

Tänk så mycket man har gått miste om och på nära håll dessutom.

När jag pratade med Malin och hon frågade vad jag gjorde, blev hon till sig över att det var jag, som hon följde på bloggen. Jag blev både förvånad och glad att någon kunde bli glad över att få träffa Hem till fru M in real life hihihi. 
Nu har jag hittat en ny kreativ människa att följa, såå roligt! Gör ni det också genom att trycka på länkarna här nedan. Gjutna Malin på Facebook
http://www.gjutnamalin.se/
Instagram @gjutnamalin

Här kommer lite fler bilder från konstrundan på österlen.









Ha en fortsatt trevlig dag!

4 kommentarer:

  1. oj så fina saker...förstår att det är roligt att gjuta i betong...vet ju fler som gör det :))
    Hoppas påsken var bra ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Sjukt snygga grejer är det Gynning sista tavlan eller?? hoppas annars du haft en kul helg.

    Om du gillar New England kan du kika in min nya post:)

    ha en kanonvecka

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med sådana inspirations-utflykter..

    Maidi

    SvaraRadera
  4. Hej på Er!
    Tack för era kommentarer. Påsken var riktigt bra och hoppas även ni hade det.
    Helt riktigt, det är en Gynning tavla Maria, kul att ha sett hennes konst. Helt underbar sida inredningsvis, det blir fler besök, älskar New England.
    Kram ♥
    Visst är det härlig Maidi med inspirations utflykter, man får bara galet mycket mer ideer i huvudet....

    SvaraRadera