En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-09-29

Det närmar sig jul.......

Den här underbara katalogen från Greengate har jag verkligen läst noggrant. Tack snälla Jessica på Butik Älva för den trevliga läsningen och inspirationen. 
Jo, det är faktiskt så att det närmar sig jul, måste ju få lite inspiration till kommande pyssel.

Ooops, duken på bordet råkar (nästan) vara likadan som på katalogen, men jag fick nöja mig med den lilla ;)


Provade att skriva ut en text på silkespapper som jag sedan limmade med decoupage lim på en liten canvastavla, ett litet band en pärla och så bidde det en familjetavla.




2 kommentarer:

  1. Hej vilken fin tavla undrar nu hur gjorde du den ? hur ick du texten innanför hjärtat ?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag använder ett gratis program som heter www.tagxedo.com där kan man skriva i olika former o i olika typsnitt osv. Har därefter skrivit ut på silkespapper och fäst med decoupagelim.
    Lycka till!

    SvaraRadera