En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-03-16

Min födelsedag bjöd på överraskningar

Igår fyllde jag 39 år, skulle kunna tro att jag fyllde 40 då min familj verkligen bjöd på gulliga överraskningar under dagen. Blev bjuden på skönsång, kaffe, blommor och presenter på sängen.


 

Efter frukosten skulle jag få en present som tydligen inte fanns här hemma. Min man känner mig alldeles för väl för att kunna förvara det här hemma. Varför?det får ni själv gissa........
Jag fick åka hem till mannens kollega och i hennes vedbod skulle jag hitta min present. Lite märkligt att öppna någons vedbod för att hitta min present. Jag tyckte vi skulle knacka på först men som tur var kom Jessica själv ut. Hur som helst så fann jag dessa plastfåtöljer i vedboden. (Fick 4 av dessa skönheter som kommer från Ikea, de ska stå på vårt trädäck, längtar efter att få fixa till där.)
Blev inbjuden på kaffe hos Jessica som jag dessutom känner som förälder från mitt jobb, dottern tyckte nog det var lite märkligt att hennes gamla dagisfröken var hemma hos dem en tidig lördags morgon.
Sedan skulle vi hem för nästa uppdrag.....
Min symaskin har krånglat och jag har inte kunnat sy på evigheter, så en man kom hem och hämtade symaskinen för service. Snacka om service i dubbel bemärkelse.
Fick en massa härliga hälsningar på Facebook och blev grattad av mina vänner.
Fika på eftermiddagen och restaurang besök på kvällen. Vi avslutade kvällen med en Daimcheesecake här hemma som jag gjort, den var riktigt god. Länk till receptet kommer här. 
http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/2014/02/04/daimcheesecake-med-toffeesas/



Känner mig lyckligt lottad som har min underbara familj och alla andra som står mig nära. 

Jag lever länge på min dag igår.......

Ha en skön söndag!
Kram Martina



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar