En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-01-23

Kakmonster

Min man är ett pepparkaksmonster i juletid, till en början inhandlade han pepparkakorna i plåtburk men övergick sedan till kartongförpackning. 
Tänk om jag vetat då att dessa få burkar skulle återanvändas till kakmonsterburk.
Nästa jul ska jag minsann införa -köp pepparkakor i plåtburk propaganda!
Ritade ett kakmonster som jag limmade fast med decoupage lim. Burken har jag målat med svart tavelfärg, texten är skriven med vit penna av märket posca. Jag har dekorerat burken med washi tejp, bostäver från ett ordspel. 
De vita "plopparna" är dekorerade med glossgel och paper pen från märket Viva.
Längre ner hittar du mitt lilla  pepparkaksmonster Magnus om du vill skriva ut.






4 kommentarer:

  1. Åh, så cool & snygg! :)

    SvaraRadera
  2. Jippieeee jag har precis köpt billig tavelfärg men inte vetat vad jag skulle ha den till. Jag hade helt glömt bort dom schysta pennorna! Tack för påminnelsen! Måste säga att din burk är fantastisk fin, så jag får kanske härmas lite... Om det e ok..? <3

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Tack kära ni, vad roligt!
    Det går bra Linda, roligt att det inspirerade. Samma här, mina pennor låg och gömde sig i en låda.
    Må så gott! ♥
    Kram

    SvaraRadera