En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-01-19

Inrednings trender 2014

Jag blir så avundsjuk på alla som får gå på Formex mässan, därför har jag istället fått leta själv, både i datorn och i mina inrednings tidningar efter 2014 års inrednings trender och kan nu summera följande: 
Koppar och mässing, rustika och rejäla material marmor, trä, glas, rotting, ull och olika metaller är inne.
Att blanda olika material med sina motpooler, matt med blankt hårt mot mjukt.....
Etnografiska mönster blandat med den grafiska och svartvita står också för 2014 års trend.

Färgerna ska vara i olika nyanser av blått, gärna kornblå, midnattsblå, turkos, svag pistage grön, pastellfärger, aprikos, rosa, orange, påsk gul och grönt. Gärna en färgmix med inslag av koppar och mässing.

I år ser vi glas mer blandat med andra material och i olika färger.

Tavlor med olika budskap eller visdomsord känner vi igen från det gångna året men i år är det lite mer tuffa och med attityd.

Alltså ett år med mycket färg och en blandning av olika material vilket innebär att det måste finnas något som passar alla. 

Jag är inte den färg glada inredaren precis som tänker ha aprikosa kuddar i soffan för att det är trendigt, inte heller koppar och mässing tilltalar mig, men natur, ull, svart och vitt är mer min typ.
Jag tycker om att mixa gamla saker med det lite mer moderna. 
Några span efter att googlat runt lite. 
Snmålänning som jag är tipsar jag gärna om de lite billigare varianterna, för då är det inte lika farligt att tröttna på det, värre är det om man köper en dyr designad historia. 
Varför inte gå på loppis, gamla saker kan vara riktigt inne igen och dessutom får man något som inte alla har.



Indiska, 
mugg 59 kr
JOY mugg blå










          

Indiska, 
Kudde 199 kr

JONNA kudde gul


Indiska, 
lampa 799 kr

CHANTILLY lampa mässing
               
Indiska, 
cappuccino kopp 59 kr


Perlanliving.se
Tine K Home  55 kr st




Cellbes,
Grovt vävd pläd i snyggt zig-zag mönster
199 kr

Cellbes, 
2-pack. Snyggt zig-zagmönster i grov jacquardväv.
138 kr


Kuddfodral 2-Pack


Rusta,
Kuddfodral 
79 k







Ellos, 
vägghylla, Hexagon 299 kr

Ellos Home Vägghylla Hexagon, 3-pack


Ellos, 
örngott corazon fr 129 kr
Ellos Home Örngott  Corazon

Ellos, 
Damejeanne fr 699 Kr
Ellos Home Damejeanne








 Lagerhaus, 
kanna 139 kr
KANNA CREAM GRÅ












 Ikea, 
Girig skål 79 kr
GIRIG Serveringsskål IKEA
Åhlens, 
pall Dottie 799 kr





Åhlens,
Vit vas i porslin. Höjd 21 cm
229:-



1 kommentar:

  1. God Morgon!
    Hoppas du haft en fin helg! Jättefin blogg...trevligt att träffas!...här återkommer jag gärna!
    Kram Linda

    SvaraRadera