En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-03-21




 Påskpyssel

 

 När jag vaknade idag var världen vit därute, svor några hiskliga ord tyst för mig själv. Kavlade upp pyjamas armarna.
Nu får det vara nog, här ska vintern motas i farstun..........
Jag for till Kvantum på cykel, (såklart, fru Lindblad har inget körkort) snön ska minsann inte stoppa mig.
Handlade ett härligt grönt gäng, plus lite annat lullull. Sen var det dags för jobb. 
Så ikväll slog jag till, jag hånflinade mot snön och bad den dra dit pepparn växer.....
När jag står där o planterar i samma skål som jag gjorde till jul och samtidigt tittar ut känns det märkligt, tänk om jag har tittat fel i kalendern. Är det verkligen den 21 mars? Gnolar lite på slagdängan Gullefjun. -Det var en kyckling som hette Gullefjun som skulle ge sig ut på promenad.......
Vet inte om det hjälpte, men under tiden hade det blivit mörkt ute så jag slapp ialla fall se eländet.
 
 
 Beklagade mig på jobbet idag över att jag inte hade hunnit hitta på något påskpyssel, vill ju helst hitta på något eget. 
Så kom jag plötsligt att tänka på burkarna jag handlat och den lilla söta påskharen.....
Ibland glimmar det till, fast oftast är det släckt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar