En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-03-20

Kuriosa Farmen

I söndags blev det åter en tur till Kuriosa Farmen. Väl där stötte jag på en del kända ansikten.   
De hade blivit nyfikna, då jag tipsade om detta ställe i ett tidigare inlägg. 
Jag fick även bildbevis på fynd som hade inhandlats där.
Mycket trevligt när man kan dela med sig av sina smultronställen.

Vad har ni smultronställen?
   
Dessa hönor känner jag igen från förr men jag minns inte att jag tyckte de var lika fina då. 
 De fick följa med hem, kommer bli fina till påskdukningen.

 Dessa söta små kycklingar tänkte jag använda till lite olika påsk arrangemang.



En Orrefors vas som är otroligt vacker när ljuset lyser igenom.



Nu när jag skriver om dessa påsk fynd, inser jag att det kanske är hög tid att tänka på att inhandla små vårblommor och andra tillbehör såsom fjädrar osv Hjälp! Påsken är ju nästa vecka!!!!!!!!
När jag tittar ut tappar jag liksom drivkraften till detta projekt, 
snö, snö, snö och åter snö.
För ett år sedan i denna månad satt jag minsann ute på trädäcket, drack kaffe och värmdes av solen.

Här kommer länken till Kuriosa farmen i Nyåkra
Gör gärna ett besök!
Öppet söndagar kl 11-15


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar