En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2015-09-13

Patchwork

Igår var det Victoria marknad i byn och där stod en kvinna som heter Kari Morrell från Linderödsgården som sålde tyger i alla dess färger och mönster. Gissa om jag blev lyrisk. 
Hon har kurser i patchwork, gå in på deras hemsida och kolla. De har även Julbord, Nyårsfirande osv om man inte tycker om att sy.

Nu har jag aldrig sytt i lappteknik men jag är ju inte sen till att prova. 
Jag har länge velat ha en kudde i gult i den grå soffan och det hittade jag hos Kari. 
Sent i går kväll åkte symaskinen fram och resultatet blev så här. 
Min blev inte så avancerad men man måste ju börja någon stans.







1 kommentar:

  1. Hur snyggt som helst...vad du kan !!!...och ljusstakarna i förra inlägget blev skit snygga !!!
    Visst måste man tänka om när man går på loppis....det är därför jag snackar med mina kunder och säger att dom kan ju spray måla sakerna, haha.....för du vet väl att jag har en liten loppis på gården ;)...
    Kram bia

    SvaraRadera