En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2015-01-09

Fönster

I onsdags åkte stjärnor och ljusstakar bort, min gamla gardin som jag sytt av fyra kökshanddukar från Greengate kom upp igen. 
Jag kom på idén när jag var på Butik Älva här i byn och hittade handdukarna, så fint tyg, den skulle jag vilja ha som gardin...........Sagt och gjort!
Gardinen ser likadan ut från utsidan eftersom jag sytt den dubbel.

Gå gärna in och kolla underbara Butik Älva, de har näthandel! ♥
Julgardinen har jag också knåpat ihop ;)




Jag har även matchande muggar, det är inte så ofta man kan matcha muggar med gardinen 
......och duken ;)

Skarven som blev i mitten på gardinen, dolde jag med matchande band


Ha en riktigt fin dag! ♥

1 kommentar:

  1. Har ju sett den innan, men är fortfarande lika imponerad...
    Har berättat om din fina idé för många kunder, kan jag säga. Men vet inte om någon anammat idéen...

    SvaraRadera