En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-05-21

Löss och orm......

Har bekämpat löss ikväll, inte sådana som kryper i håret utan på mina fina, små, stackars rosor......
Tycker att jag granskat rosorna under en lång tid men så helt plötsligt ikväll upptäckte jag en hel invasion, grrrrrr...........
Kände hur jag blev på stridshumör, flög iväg som ett skott till affären för att köpa såpa. Frustade som en tjur när jag cyklade för här skulle det minsann utrotas löss som i en riktig såpa.......
Här har blandats häxbrygd (2 tsk vatten, 2 tsk T-röd  och 1 liter vatten) sedan gick jag lös på löss.
Imorgon blir det löss jakt och i övermorgon och i.......... jag ger mig inte ni ska utrotas från mina rosor........ 
(Fick helt plötsligt en bild framför mig från Trolltyg i Tomteskogen.... -Jag meja ner en hel tomte armé. -Din dumskalle, ser du inte att det är flugsvampar.)
Nåväl från ett djur till ett annat som jag inte tycker om, ormar. Den här ormen är inte så farlig och han är tillverkad av mig så då förstår ni att den är snäll. Tur att han gjordes innan jag upptäckte lössen för.......
Ormen är gjord av en slips, två knappar, rörliga ögon och en tunga av rött band. Har fyllt slipsen med vadd och sedan tråcklat så inte vadden ska åka ut i svansen och framtill.




1 kommentar:

  1. det här var ju riktigt coolt! min tyska lärare som samlar på slipsar hade önskat sig en med google schlange och detta är det närmaste jag hittat. Bravo!

    SvaraRadera