En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-04-23

Vimplar av kökshanddukar

Idag fick jag tillbaks min kära symaskin som varit på service. Var tvungen att sy något direkt.
Den gick som en dans, inga konstiga stygn och den sydde tyst och behagligt.
För ett tag sedan inhandlade jag dessa coola och snygga kökshanddukar på Netto och tänkte att det skulle bli häftiga som vimplar. 
Jag har tipsat om kökshanddukar tidigare, praktiskt om man vill sy men inte vill lägga en förmögenhet på tyger. Du får en rejäl bit tyg till en billig peng.
(Tycker de gamla hederliga handdukarna passar bäst till att torka disken med)
Jag fick ut 7 dubbla vimplar per handduk, sedan sicksackade jag runt dem och sydde fast dem på ett vackert band jag fyndat på loppis.













6 kommentarer:

  1. Håller med ovanstående Kram MM

    SvaraRadera
  2. Oooh! Mycket snygga! Hade passat perfekt hemma hos mig....
    Är de till salu?
    Kram Maria <3

    SvaraRadera
  3. Så fint!!
    Även vimplarna i jute & vinboxen...
    Jag känner att jag skulle behöva mer tid! Att greja! Och lite mer av din inspiration! Eller helt enkelt en EGEN Martina härhemma som fixar!!

    Är såå imponerad!!

    SvaraRadera
  4. Så fint!!
    Även vimplarna i jute & vinboxen...
    Jag känner att jag skulle behöva mer tid! Att greja! Och lite mer av din inspiration! Eller helt enkelt en EGEN Martina härhemma som fixar!!

    Är såå imponerad!!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni! Det går nog o fixa Maria ;) Jessica, vilken komplimang, tack! Jag kan va hustomte, det går bra;) kram <3

    SvaraRadera