En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-02-12

Tuggummi automat

Kan inte påstå att mitt pysslande alltid är lika uppskattat av mina barn som just idag, för vem vill inte ha en bubbelgums automat hemma om man är barn. Jag tyckte såklart att det var roligast att tillverka den. 
Hur goda på en skala är dessa tuggummi? Smakar endast i tre sekunder sedan ser man ut som en idisslande ko. 
Tänker tillbaks på min barndom när man köpte Jenka, Shake och Bugg för några öre,(lät nästan som om jag vore en fossil)
Av en kruka, en glasburk och lite dekoration blev den här lilla skapelsen till.
Botten fick jag spraymåla eftersom den inte var målad där. Limmade fast burken och knoppen med superlim.
Har sedan dekorerat med lite bling bling och band.











3 kommentarer:

  1. Jättefin! :) dum fråga men du lyfter av locket för att komma åt tuggummina?
    Cia

    SvaraRadera
  2. Ingen dum fråga alls Cia, men jo man lyfter på locket. Hade varit coolt om jag kunde göra som en riktig automat.......

    SvaraRadera
  3. Oj, vad cool den blev!
    Ser verkligen äkta ut <3
    Kram Maria

    SvaraRadera