En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2014-01-26

DIY glaspärlor med ord

Dessa är busenkla att göra och blir väldigt vackra att dekorera med, du kan t.ex. limma fast en magnet bakom, limma fast på ett ljus eller fästa på ett kort till någon du tycker om, det är ju snart Alla Hjärtans Dag ♥
Igår kväll kom även barnen till pyssel bordet och gjorde sina egna glasdekorationer.





1. Här har jag valt ett scrappbooking papper men
    det går lika bra att ta ord eller bilder ifrån 
    tidningar.
 
2.  Dessa glaspärlor brukar finnas bland blommor och krukor i vanliga matbutiker

  
3. Rita runt glaspärlan med en blyertspenna

 4. Klipp ut

 5. Limma med ett transparent lim, jag har använt decoupagelim

6. När limmet har torkat, klipper jag rent runt glaset så det inte blir någon kant som synt uppifrån.

 Lycka till!
Kram Martina
 

4 kommentarer:

  1. Wow! Supersnyggt! Fin ide. Katta

    SvaraRadera
  2. Åh, så fiffigt! Och så enkelt! Precis ett tips som passar mig som inte har tålamod att hålla på och "pilla" alldeles för länge ;)
    Kram Maria <3

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha, kul när det inte är så invecklat och roligt att dela med sig! ♥

    SvaraRadera
  4. Köpte sådana glaspärlor för ett tag sedan men inte kommit mig för att göra sådana här. Nu blev jag lite inspirerad så kanske skulle leta igenom mönsterpapprena en dag ;)

    SvaraRadera