En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-12-25

Jul med magsjuka

God fortsättning till er alla!
Ibland blir det inte som man tänkt sig, som att få maginfluensa till jul. Därför lyser inläggen med sin frånvaro.
Efter en dålig sömn, natten till den 23: e gick jag upp tidigt för att packa det sista inför avfärden till småland där vi skulle fira jul. Ont i magen hade jag, har IBS mage som ständigt strular men det här var något annat, för att inte gå in på otrevliga detaljer så insjuknade både jag och mannen. Ingen mat och definitivt ingen julig sådan fanns i kylen eftersom vi inte skulle vara hemma. Svärmor räddade oss med att handla lite julmat. Jag tyckte så synd om våra barn och stackars mina föräldrar som satt ensamma.
På julafton var jag åtminstone på benen men öm och svag. Mannen var i sämre skick. Ansträngde mig för barnens skull. Lite julmat och julklapps utdelning blev det och barnen var trots allt  mycket nöjda.
Juldagen var vi bättre och mina föräldrar övertalade både oss och barnen att de inte räds några mag bacillusker, huvudsaken var att vi kom, trots min 48 timmars propaganda. Men de stod fast vid sitt. Snacka om storsint! Barnen hade klarat sig så förhoppningsvis var de små ättriga bacillerna döda.
Så igår satt vi i bilen på väg till småland, spelade julmusik och låtsades att det var julafton. Vi hade det så mysigt, för det är i smålands skogen man får den rätta julstämningen.
Hur som helst, så är det viktigaste för mig att få vara med de man tycker om i juletid. På julafton var vi sjuka men vi var tillsammans och mamma o pappa hade varandra. Ingen satt helt själv. Julen är mer än självaste julafton, även om det då kändes trist. Vi kunde träffas ändå, fast en annan dag. Mina tankar går till de som ingen har.
Från oss alla till er alla en riktigt god jul..... fortsättning. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar