En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-12-01

Advent

Tänk att 1: a advent och 1:a december inföll på samma dag i år.
Den här helgen försvann snabbare än Rudolf, Blixten och gänget springer på julafton. 
Fix, trix, mix, o pix är några ord som får stå för helgen. 
Pixet för inköp av vinterjacka, julpynt, julklappar och storhandling på City gross.
En kär gammal väninna till mig och hennes sambo var här på middag i lördags o det var mycket trevligt. Kämpade med att få till den där jul känslan som jag tycker är så viktig att man ska känna när man kommer hem till oss.
Idag blev det frukost mys framför årets julkalender, enda gången vi äter frukost framför tv:n så är det i december. Just idag fick barnen varm choklad, marshmallows och vispad grädde i sina speciella julmuggar. Barnen fick sina advents presenter och morgonen blev riktigt mysig.
Julkalendern verkar rätt lovande, barndoms minnen med både Barna Hedenhös och Ragge.
Pysslade till lite julfiskar, vi arbetar med ett tema som heter "Gyllene fisken" på min förskola så årets julkalender kommer att bestå av julfiskar med olika små matte uppdrag.
Dottern spelade match i ett riktigt kallt december väder, så det blev glögg och lussekatter framför brasan för att tina upp oss efteråt.
Vi tog även en runda på julmarknaden här i byn och den var riktigt stämningsfull.
Bilderna är tagna på gårdagens dukning och på min nyinköpta duk som jag handlade på House of Marta idag. 
Klippte till en duk av juteväv, luktar som mina barndoms jular.
Gjorde mossbollar med tidningspapper som stomme, tänker visa hur man gör i veckan som kommer.






Duken är av märket Nyblom Kollén 98 kr
Här är julfiskarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar