En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-11-24

Advents piff

Då har helgen gått mot sitt slut och här sitter jag nu och försöker få något på prent. Jag har bl.a. fixat med lite advent piff, vilken tur att jag har börjat i tid för det är precis vad det tar, tid. För att inte tala om rörigt,ojoj. 
Synd att jag glömde ta en bild när här var som mitt i stormens öga.
Igår Fyllde Almas bästa kompis Amanda år och det skulle såklart firas. Jag och Alma gick upp extra tidigt för att hon skulle hinna med ett lussebulle bak. Jag tog en bild på hennes piffiga present påse och kort som hon själv har fixat och så skulle hon såklart ha med nybakta bullar. De hann inte mer än komma ut ur ugnen förrän det var dax för henne att bege sig till födelsedags grisen!

Sedan for vi till Höör och besökte Living like Milton  Vilken underbar affär, här skulle jag lätt kunnat shoppat loss om bank kortet varit lite fetare......inte självaste kortet men ja, ni fattar!
Idag blev det en tur till Bosarps julmarknad med en väninna, där handlade jag en vacker marschall  hållare i betong gjord av en tjej som heter 
Lis Engfalk Jönsson, jag återkommer med bild.

Förra veckan köpte jag ett rådjur på Netto, den var dock guldfärgad, så det blev spray burken Vit och lite glitter.


 

































Fyndat fina zink krukor på Amnesty för en billig peng, som jag stylade om lite.
Här hittar ni fina monogram som ni kan skriva ut om ni vill göra som jag eller något eget.
http://www.marthastewartweddings.com




 Godnatt alla fina! 
Martina



 

1 kommentar:

  1. Så fint & fiffigt. Vilken mysig julstämning!
    ❤️ Kram/ Malin

    SvaraRadera