En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-08-05

Lådtips

Lådtips

Dagens lådtips, då tänker jag inte på bag in box, som de flesta kanske tänker på så här i semestertider.
Jag har en låda i köket med diverse plastlådor, allt från GB big pack till tupperware, kanske är det bara jag som får en salig röra bland dessa. Fick ett infall under semestern och rensade ut rejält. Nu har jag bara några enstaka kvar.
 Innan sommaren köpte jag dessa fina burkar från Rice hos Camilla på Elviras.
Om man staplar dessa fint, dessutom i storleks ordning behöver jag man inte rota runt i lådan för att hitta en lämplig låda och sedan ett lock som också ska passa!
Dessutom är dessa betydligt vackrare än GB pack!
(även om GB rymmer desto mer)
Bra va?

Bara för att dessa matchade så fint till burkarna lägger jag ut vad vi fikade på innan.
En smarrig smoothie.
Min son är inget frukt barn, men detta älskar han, så man får hitta sina knep.


Mixa 
300 g  frysta hallon
1 banan
1 l vanilj yoghurt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar