En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-05-16


Vårt Trädäck

Det bästa vi gjort med vårt hus i renoverings projekt, är när vi byggde vårt trädäck med pool. Det är verkligen en oas och jag tror att jag tänker det var gång jag sitter där med min kopp kaffe, hur underbart det faktiskt är.

Poolen har använts flitigt genom åren. Här bor två blöt djur och då är det inte jag och min man jag syftar på.

Nu är det fortfarande mycket kvar att göra innan poolen o badandet är igång, men jag tänkte visa små delar av trä däcket och förhoppningsvis allt inom kort..........

Idag har jag sytt ett fodral till soffan att sitta på och ett kudd fodral.


Den vackra pläden har jag hittat på loppis, även brickbordet men då var det bara ett gammalt trä skelett som jag målade och satte dit brickor på.



Sy en jojo blomma
 
Klipp ut en rundel i önskad storlek


Sy upp och ner med dubbel tråd runt hela cirkeln

Knyt ihop trådarna

Platta till och fixa den som du vill ha den.

Gör lika dant som ovan, klipp till en rundel som är lämpligt stor till en knapp



Sy fast knappen på blomman.

1 kommentar:

  1. Fiint
    Hänger gärna m till kuriosa butiken ngn söndag kram Helena

    SvaraRadera