En blogg om inredning och skapande i olika uttryck. Att ge gamla och nya saker en ny plats eller en ny touch.

2013-04-04

Sadelskydd


Igår var jag på Amnesty loppis, där hittade jag en regn jacka som var helt underbar, då fick jag en idé om att den skulle förvandlas till ett sadelskydd. 
Det fattades en tryck knapp på jackan, så jag fick den extra billigt.
Dottern har klagat på att hennes cykel är helt svart, men nu blir det en färg klick på sadeln åtminstone.
Det blev en del svordomar i eftermiddag då min symaskin total strejkade. Tillslut tog jag cykeln till svärmor för att färdigställa denna lilla skapelse på hennes maskin, den är till och med äldre än vad jag är, alltså gammal, men den funkar! Grrrr
Är rätt nöjd med att jag lyckades få reflexen mitt bak, så hon syns ordentligt i mörkret när hon svävar fram på moln. Det märks att jag börjar bli ordentligt trött, för då blir jag ännu tramsigare än vanligt.
Har nu gjort om Pughans låt 


Små lätta moln

 Små lätta moln
ser jag på din cykel
din cykel som är svart
Här är du nu min cykel  med
små lätta moln
Min kärlek har du cykel
nu färg mer än två.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar